יש
עגורנים רבים מכל מיני סוגים, ולאדם הממוצע יכול להיות שאף אחד מהם לא יהיה מוכר
בשם. ככל הנראה יצא לכם לראות חלק נכבד מהם, לפחות שניים אם ראיתם עגורן באתר
בנייה ואחד בנמל, אך זה הזמן לדבר על שני עגורנים שמגיעים מאותה המשפחה: עגורני
גשר חד קורתיים ודו קורתיים.
מהם עגורני גשר?
לפני
שנסביר לכם על עגורני הגשר החד קורתיים והדו קורתיים יש צורך להבין מה זה בכלל
אומר עגורן גשר. עגורן אולי מוכר לכם כמנוף גבוה מאוד ואנכי אך למעשה הם פשוט
הנפוצים ביותר וממש לא היחידים. יש מנופים אחרים שיכולים להיות הרבה יותר יעילים
ואפילו לשאת משקלים כבדים יותר ואחד מהסוגים הללו הוא עגורן הגשר שאותו אפשר למצוא
בעיקר באזורים בהם יש מכולות רבים, בדרך כלל בקרבת נמלים. עגורן זה נע על שתי
מסילות והוא מרים את הציוד מהחלק האמצעי שלו. אמנם הוא מוגבל בניידות שלו אך זה
מספיק כדי להעמיס משאיות או ספינות במטענים כבדים ביותר.
עגורן דו קורתי חזק יותר
אז אחרי
שהבנו מהם עגורני הגשר יש צורך להבין מה זה עגורן גשר חד קורתי או דו קורתי. ההבדל
ביניהם הוא כמובן בכמות הקורות: עגורן גשר חד קורתי יהיה בעל קורה אופקית אחת בעוד
עגורם גשר דו קורתי יהיה בעל שתי קורות. מכאן אפשר להבין את היתרון הראשון של
עגורן דו קורתי על בן המשפחה שלו עגורן חד קורתי והיא יכולת ההרמה שלו. עגורן דו
קורתי יכול להרים משקל כבד יותר, לעתים כבד הרבה יותר, פי 2.
עגורן דו קורתי יציב יותר
עגורן
גשר דו קורתי יכול לשאת משאות כבדים שמעמיסים על אוניות ענק, במשקלים של כמה עשרות
טונות. עם זאת היתרונות של עגורן דו קורתי לא נגמר רק כאן אלא ממשיך גם ביציבות
ובבטיחות שלו, כיוון שמדובר בעגורני גשר בעלי שתי קורות התפיסה של המטען יכולה
להיות טובה יותר, כיוון שיש כמה נקודות עגינה. אולי זה נראה כמו נתון שולי אך זהו
נתון חשוב מאוד שמשנה את השימוש בו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה